‘Nieuwe aanbieders concurreren door minder uren les te geven, grotere klassen en goedkoper personeel. Het onderwijs lijdt daar onder, cursisten en leraren worden de dupe”, zegt bestuurder Gerrit Stemerding van de Algemene Onderwijsbond (AOb) naar aanleiding van een rapport over de marktwerking in het inburgeringsonderwijs.
“Het bewijst dat markt en publiek onderwijs niet samengaan.”
No shit!
Lees het hele bericht op nu.nl
Ik heb nog nooit een intelligente alfa of gamma academicus ontmoet. (Ben er zelf drie maal ingenieur op zowel HBO als TU niveau). Onderwijs en intelligentie is een leugen.
Verder is het natuurlijk zo dat de gemiddelde MBO qua maatschappelijk belang veel groter is dan de genmiddelde academicus.
Academisch denken zoals dat bij de letteren en sociale en economsche opleidingen word geleerd leidt tot de een dimensional concept denken.
En een concept is altijd een soort wens denken dat zo verwrongen is dat het niets met welke realiteit dan ook te maken heeft. Het is het soort denken dat bijvoorbeeld tot de noord zuid lijn in amsterdam leidt. Had er een goede Bouw opzichter of uitvoerder in het klubje hottemetoten gezet tijdens de besluitvoering en afsluiten contracten was deze en andere rampen bespaard gebleven.
Ik ben er voor dat de gehele middelbare school word afgeschaft en word vervangen voor opleidingen zolas die tot basis ingenieur,of basis medicijnen en andere relevante onderwijs vormen.
Onderwijs vangen in middelbare school vakken leidt tot nutteloze informatie, eendimensionaal universeel bekrompen denken. Creativiteit, inventiviteit maatschappelijke relivantie, en diep filosofisch technisch denken zou de basis moeten zijn voor het onderwijs.
Zwammen is niet relevant en leidt tot burn out. Niemand is ooit overspannen geraakt van de handeling en de afweging van het werk. Burn out is het gevolg het week sociaal gebeuren rond werk en de emotionele spelletjes zoals die op de werkvloer gespeeld worden.